Yazdır
Sabah bol su tüketiminin sağlığa katkısı nedir?
Beslenme

İçine limon sıkılarak sabah içilen suyun kilo kontrolüne yardımcı olabileceğini duydum, bu doğru mu? Sabah bol su tüketiminin sağlığa katkısı nedir? Suzan Yüzücü, (29), Denizli

Dr. Ahmet Karaçam Dr. Ahmet Karaçam cevapladı:
Fizyolojik olarak vücut ağırlığımızın yüzde 55-60’ı su olmalı. Su içmek bu dengeyi korumak için önemli. Suyu diğer sıvılardan ayıran en önemli fark hücre içine girebilen tek sıvı olması. Diğer sıvıların (çay, kahve, bitki çayı…) hücre içine girebilme özellikleri olmadığı gibi hücre içindeki suyu da alıp götürürler. Bu dengeyi sağlamak ve korumak için özellikle sabah kalkar kalkmaz içilen su sindirim ve boşaltım sistemini hareketlendirir. Sadece su içmek yetmez suyu hücre dışına çeken tuz ve diğer içeceklerin sınırlanması da çok önemli. Suya limon veya elma sirkesi eklemenin metabolizmayı hızlandırdığını gösteren bilimsel bir çalışma yok. Ancak bazı insanlar su içmeyi sevmediklerinden bunlar suyu cazip hale getirmek için kullandığımız lezzetlendiriciler. Suya tarçın kabuğu, mandalina veya portakal dilimlerini, nane yapraklarını da eklemek mümkün.

Paylaşmak ister misin?

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    StumbleUpon    Newsvine